Rabu, 4 Mei 2016

NGO PKKKS PRIHATIN KEBAJIKAN KELUARGA ORANG HILANG KG MANSASOH KEMABONG

Oleh: Mail Mathew

NGO PKKKS
TENOM: Pertubuhan NGO Kebajikan Kekal Kasih Sabah (PKKKS) ketika melawat keluarga mangsa orang hilang dikawasan Kg Mansasoh agar bertenang dan senantiasa berdoa agar mangsa yang hilang dapat kembali ke pangkuan keluarga dengan selamat.

Demikian dinyatakan Penyelaras Perhubungannya Risham Ismail yang mengetuai beberapa wakil NGO itu untuk menyampaikan sumbangan makanan kepada keluarga mangsa Sumail Kapusoh pada Selasa.

 Menurut Sumail, mangsa Tibol Kapusoh 54, masih bujang, keluar masuk hutan di kawasan Ulu Mansasoh untuk tujuan berburu binatang sejak 19. 4. 2016 tetapi tidak kembali ke rumah mereka lebih 24 jam lalu, menyebabkan satu laporan polis telah dibuat oleh adik mangsa pada 22. 4. 2016.

Selain itu, Risham yang turut bersimpati dengan keadaan itu yakin pihak polis mampu mengesan mangsa dalam masa terdekat. Apa yang lebih penting semua pihak perlu memberikan kerjasama dengan kumpulan “mencari dan menyelamat” yang diketuai PDRM.

Dalam pada itu, pihak polis ketika dihubungi pada Selasa menjelaskan bahawa, selepas laporan diterima, pihak polis telah menubuhkan gerakan “Search and Rescue” (SAR) yang diketuai Inspektor Jarraw a/k Madong merangkumi PDRM, RELA, penduduk kampong dan JPAM namun sehingga kini mangsa belum ditemui. Ends///...(Mail Mathew)

Caption:- 1. Gambar ORANG HILANG – Presiden PKKKS Risham Ismail (ke-5 kanan) bersama penduduk kampong Mansasoh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan