Ahad, 31 Julai 2016

LEBIH 10,000 MENYAMBUT DSSA DIKEMABONG PADA SABTU


KG PAAL BATU 10 KEMABONG
SETELAH beberapa minggu menjelajah diseluruh pelusuk tanah air diSabah, iaitu sebaik sahaja tindakan penggantungan keahlian dan jawatan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Abpal terus mengorak langkah dari satu daerah ke satu daerah bermula di Semporna, Kota Belud dan baru baru ini diKemabong terus mendapat sambutan diluar jangkaan.

Setelah menjejak kaki ke Kemabong Datuk Seri Shafie disambut oleh para masyarakat dikawasan itu terdiri daripada sebahagiannya ahli ahli Umno dan lain lain individu yang tidak berparti dianggarkan seramai kira kira lebih 10,000 hadirin.

NOSSIL BERTEMU SHAFIE
Menurut sumber disana, tidak kurang daripada kira kira 2,000 ahli Umno dari Dun Kemabong dan Dun Melalap mengambil keputusan keluar dari Umno kerana sudah tidak lagi percaya dengan pimpinan Umno diperingkat Negeri dan juga Pusat.

“ Alhamdulillah...hari ini kita kumpulkan pelbagai kaum yang ada di Negeri Sabah ini, saya percaya dengan semangat kekitaan, 'togetherness' yang wujud, kita akan menjadi masyarakat yang kuat.

“ Saya bangga kerana dapat bersama-sama dengan masyarakat berbagai kaum di Kemabong, Tenom dalam satu majlis yang mengumpulkan lebih daripada 10,000 orang yang hadir dari pagi sampai ke petang,” kata Shafie sambil disambut tepukan gemuruh bergema dari hadirin.

Turut mengiringi Datuk Seri Shafie, Presiden PCS Datuk Seri Wilfred Mojilip Bumburing, Naib Presiden PKR merangkap MP Penampang Darrel Leiking, Presiden KDM Malaysia Datuk Peter Anthony, bekas Ahli Jawatankuasa Umno Tenom Nossil Basayu dan beberapa pemimpin akar umbi tempatan.

Selain itu, difahamkan rombongan Datuk Seri Shafie Apdal akan mengadakan majlis sambuta hari Raya diBongawan pada 31 Julai bertempat dirumah kediaman Yusof Said.

1 ulasan: