Sabtu, 3 September 2016

KLINIK KESIHATAN MELALAP DAPAT AMBULAN BAHARU

Oleh: Mail Mathew 
 
KEMUDAHAN CANGGIH!!!...kata DO Tenom

MELALAP: Menteri Pembangunan Luar Bandar Sabah merangkap Adun Melalap Datuk Radin Melalap melakukan penyerahan simbolik sebuah kenderaan baharu untuk perkhidmatan Ambulan bagi Klinik Kesihatan Melalap. 

Kenderaan Ambulan yang baharu itu diterima dengan rasminya oleh Pegawai Perubatan Jabatan Kesihatan Tenom, Dr Eric Tan Chee How dan disaksikan Pegawai Daerah Madiyem Layappan dan beberapa pegawai lain.

Majlis penyerahan ringkas itu dijalankan diperkarangan Dewan Datuk OKK Sanggau Jalang sejurus selepas program Gegar 10000 larian Merdeka 2016 selesai. Dengan adanya kenderaan baharu itu dapat melicinkan lagi penghantaran pesakit tenat ke Klinik Pakar Keningau tanpa mengambil masa panjang. Setakat ini,

Klinik tersebut hanya bergantung kepada bantuan Ambulan daripada Hospital Daerah Tenom untuk menghantar pesakit tenat ke Klinik Pakar Keningau untuk mendapatkan rawatan segera.

RASMI!!!...Serah kepada Klinik Melalap kata Radin
Klinik Kesihatan Pekan Kecil Melalap mempunyai sebuah bangunan klinik perubatan untuk rawatan biasa dan mempunyai seorang Doktor Perubatan terlatih dan dibantu beberapa kakitangan sokongan seperti Pembantu Perubatan terlatih serta Unit Farmasi yang berpengalaman. Ends///...(Mail Mathew)

Caption:- 1.AMBULAN 1- Radin memotong ribin sebagai simbolik penyerahan kenderaan Ambulan baharu untuk kegunaan Klinik Kesihatan Melalap. 2. AMBULAN 2- Radin (belakang) dan DO Tenom (berbaring atas kerusi depan) menguji kemudahan yang ada didalam kenderaan baharu itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan