Jumaat, 26 Januari 2018

UMNO/BN TETAP PRIHATIN KEPADA RAKYAT AGAR TERUS DIAMANAH DAN MANDAT PADA PRU14

Oleh: Mail Mathew 
 
RUBIN DAN ANUAR DITENGAH

TENOM: Satu lagi mercu tanda keprihatinan BN yang ditunjangi UMNO apabila Program UMNO Bantu Rakyat (UBR 2.0) Anjuran Biro Kebajikan UMNO Malaysia (BiKUM) Dengan Kerjasama UMNO Bahagian Tenom dilancarkan disini pada Khamis. 

 Program tersebut yang turut disertai Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah yang juga Anggota Majlis Tertinggi UMNO Pusat, turut mengajak rakyat di Tenom agar terus memberi amanah dan mandat besar kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk berkhidmat kepada rakyat pada pilihan raya umum ke-14.

Beliau yakin dan percaya bahawa kepimpinan Datuk Rubin Balang selaku Adun Kemabong selama lebih 4 penggal telah berkhidmat dengan cemerlang sehinggalah kawasan Kemabong pada suatu ketika dahulu menghadapi serba kekurangan dari segi infrastruktur asas termasuk ekonomi.
RUBIN THUMBS UP

Sebaliknya, kini Kemabong sudah jauh berubah malah seiring dengan lain lain kawasan yang telah maju dengan pesatnya, dan lantaran itu tidak ada sebab UMNO dan BN dipandang sepi oleh rakyat Kemabong pada PRU14.

Dimajlis itu, berbagai aktiviti dijalankan antaranya, Penyampaian SSPN ( Skim Simpanan Pendidikan Nasional) untuk 100 murid tahun 2 2018, Sumbangan 1000 Kit Makanan kepada keluarga yang disasarkan, Servis 200 buah motorsikal, Pendawaian Elektrik Untuk 10 Buah Rumah Terpilih, Deco 3 buah rumah, Tawaran Masuk ke MRSM, Lawatan Doktor Pakar ke rumah pesakit, Perkhidmatan Kesihatan Percuma.

 Katanya UMNO juga istimewa kerana ia disertai oleh pelbagai etnik bumiputera dan agama sekali gus menunjukkan keupayaan parti berkenaan untuk menyatupadukan rakyat majmuk di negara ini di bawah satu hala tuju dan prinsip.

"Kalau di Tenom ini, nampak jelas daripada (etnik) Dusun, Murut dan Lundayoh. Ini menunjukkan kepelbagaian kita. Ini menjadi kekuatan kepada parti," katanya kepada pemberita pada Program UMNO Bantu Rakyat 2.0 di sini hari ini.

Beliau memberi contoh bantuan persekolahan yang diagihkan kepada pelajar di Tenom hari ini yang jelas melangkaui batas kaum dan fahaman politik. Turut hadir dimajlis itu, Adun Kemabong Datuk Rubin Balang, MP Tenom Datuk Raime Unggi, Ketua Penerangan Pemuda Umno Pusat Jamawi Jaafar, para pemimpin masyarakat dan AJK UMNO Tenom.ENDS///...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan