Selasa, 6 September 2016

PERTUKARAN SETEMPAT: JARRAW KE KETENTERAMAN AWAM, ZARUL KE TRAFIK

Oleh: Mail Mathew 
 
SERAH DAN TERIMA TUGAS (JARRAW KIRI)

TENOM: Ketua Polis Daerah disini Deputi Suprintendan Polis (DSP) Firdaus Francis berkata, pemisahan dua unit iaitu Bahagian Ketenteraman Awam dengan Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik dilakukan semata mata untuk melicinkan tugas dan tanggung jawab masing masing yang semakin mencabar. 

Pelaksanaan pemisahan itu masing masing mempunyai tanggung jawab baharu dimana Bahagian Ketenteraman Awam lebih tertumpu kepada tugas mengawal hal ehwal keselamatan Awam yang diketuai seorang Pegawai berpengalaman Inspektor Jarraw a/k Madong, katanya.

 Manakala Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik diketuai seorang Pegawai Inspektor Zarul Fikrie bin Hamzah. Walau bagaimana pun, penempatan kedua dua pegawai terbabit tidak melibatkan kenaikan pangkat, jelas DSP Firdaus.

Menurut DSP Firdaus, arahan pemisahan kedua dua bahagian (entity) telah pun mendapat kelulusan daripada Jabatan Perkhidmatan Awam dan telah diumumkan Ketua Polis Negara sempena Hari Polis
ke-209 pada tahun 2016.

 Firdaus berkata demikian semasa majlis serah dan terima tugas Ketua Bahagian masing masing diantara Inspektor Jarraw a/k Madong yang berpindah ke Bahagian Ketenteraman Awam manakala Inspektor Zarul mengambil alih tugas Ketua Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik diBilik Mesyuarat Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) dekat sini pada Selasa.

 Selain itu, DSP Firdaus yakin dan percaya diatas pengalaman yang diperolehi Jarraw dan Zarul mampu menangani tanggung jawab yang disandarkan kepada mereka kerana kedua duanya berdedikasi, berdisiplin dan komited kepada arahan Pasukan khususnya PDRM.

 “ Terima kasih diucapkan kepada pihak media kerana dapat meluangkan masa untuk merakamkan laporan ini ke akhbar akhbar supaya masyarakat diluar sana mendapat maklumat perkembangan ini,” katanya.

Terdahulu, Inspektor Jarraw merakamkan terima kasih kepada para kakitangannya diBahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik yang dipimpinnya selama lebih tujuh tahun dimana atas kerjasama mereka segala tugas dan tanggung jawab yang rumit dapat diringankan.

 “ Teruskanlah budaya kerja itu dengan mengamalkan sifat sifat yang murni dalam menghadapi pelbagai dugaan...kerana kerjasama dalam satu pasukan amat penting untuk mencapai kejayaan,” katanya. Ends///...(Mail Mathew)

 Caption:- 1.JARRAW 1- Kelihatan Jarraw (kiri) menyerahkan dokumen penyerahan kepada Zarul (Kanan). Manakala OCPD Tenom (tengah) menyaksikan pertukaran dokumen. 2.JARRAW 2- Proses menanda tangani berlangsung disaksikan OCPD (tengah).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan